martes, 30 de noviembre de 2010

CINE E EDUCACIÓN PARA A CIDADANÍA

Dende o Departamento de Orientación e en colaboración coa titora de 6º iniciamos, baseándonos na experiencia de María Hermelo que acaba de publicar "Fíos violeta", unha nova experiencia na área de Educación para a Cidadanía. A través do cine pretendemos traballar a educación en valores e fomentar a reflexión critica e o traballo en equipo.
Nas últimas sesións traballamos coa película "Quiero ser como Beckham", despois da súa proxección traballamos en pequeno grupo (3 alumnos/as) sobre diferentes aspectos abordados na película. Na próxima sesión realizaremos un debate para compartir opinións. Déixovos o material entregado ao alumnado para a reflexión en pequeno grupo. PREME AQUÍ.
Quiero Ser Como Beckham

miércoles, 17 de noviembre de 2010

UN CACHETE A TEMPO?

No blog do Departamento de Orientación do CEIP Otero Pedrayo acabo de ler unha interesante reflexión sobre o uso do cachete ou faluza como recurso para marcar os límetes a un adolescente ou a un neno/a.
Neste post sinálase que os efectos deste recurso son moi a corto prazo e será preciso aplicalo cada vez con maior frecuencia para que sexa eficaz a longo prazo.
Tamén nos ofrece alternativas:
- O diálogo: explicarlles dende pequenos/as as decisións que se toman.
- A firmeza: é mellor dicir as cousas con firmeza que berrando.
- O castigo: que debe ser inmediato a conduta e ser mantido ao longo do tempo e axustado á conduta. Pode ser dende o tempo fóra (mandalo a outro cuarto) a privalo da tele, da consola,...
- A atención: os pais e nais deben adicarlle tempo ao neno ou nena cando faga as cousas ben e non cando as faga mal. Hai que ignorar algúns comportamentos cos que pretender chamar a nosa atención.

domingo, 14 de noviembre de 2010

A IMPORTANCIA DO DIÁLOGO NA FAMILIA


Algúns consellos que poden axudar a crear un mecanismo que facilite a comunicación:

*Tentar dar a información dun xeito positivo.
*Empatizar ou poñernos no lugar do outro.
*Non contradicirnos nas nosas mensaxes.
*Escoitar con atención e interese.
*Crear un clima emocional que facilite a comunicación.
*Pedir a opinión dos demais.
*Expresar e compartir sentimentos.
*Ser claros á hora de pedir algo.

(Fonte: http://orientaremedios.blogia.com/)

jueves, 11 de noviembre de 2010

A MEDICALIZACIÓN DO FRACASO ESCOLAR, un artigo publicado por Miguel Jara na súa páxina web

El fracaso escolar en España se sitúa en uno de cada tres estudiantes. Pueden hacerse multitud de interpretaciones desde el punto de vista educativo pero lo que me interesa ahora es que lo que es un problema social también se ha ido convirtiendo con el paso del tiempo en un problema médico a solucionar con fármacos. Así, el alumnado que no obtiene los resultados previstos por el sistema educativo es considerado “enfermo”. Hay médicos y profesores que ven en el fracaso escolar un fracaso del modelo educativo más que del individuo, en cuyo fracaso educativo intervienen muchos más factores que los puramente formativos. En el fracaso escolar se juntan tanto factores del alumnado como la frustración del propio profesorado que conlleva una pérdida de confianza.

“Los docentes tienen que responder a situaciones que no controlan frente a un alumnado desinteresado y cabe la tentación de pasar las propias responsabilidades a otros sectores, como el sanitario. Es decir, cabe el transformar en problema de salud toda anormalidad vivida como tal por el sistema educativo. Así, el fracaso escolar y las dificultades escolares devienen problemas sanitarios y requieren métodos preventivos y curativos médicos”, así lo explican un médico, Juan Gérvas y una profesora, Paula González-Vallinas, en un trabajo muy interesante titulado La medicalización del fracaso escolar
Argumentan ambos que en la escuela supone transformar rasgos del carácter y variaciones de la normalidad en enfermedades que conllevan tratamientos; así, por ejemplo, la timidez se convierte en un desequilibrio de neurotransmisores, el aburrimiento en depresión y la curiosidad excesiva en déficit de atención. Entre otros peligros esto supone la homogenización del alumnado. Los autores citados tiene una manera muy peculiar de explicarlo basándose en una cita:

“Las peculiaridades devienen enfermedades, cuando en realidad lo enfermizo es pretender a todos los niños iguales pues no hay niño que no tenga en algún momento una variación de la conducta: “yo creo que un niño que no tenga problemas de conducta es un niño muy anormal” (Illingworth, 1969, p 67)”.

Al medicalizar el fracaso escolar se oculta el problema de fondo. Éste se individualiza, se le confiere al estudiante la exclusividad de la culpa y además no se soluciona pues el medicamento no “cura” al estudiante “enfermo” simplemente le “alivia” su “mal” o lo que es peor cronifica su inexistente enfermedad (y a una parte importante de los nuevos consumidores de fármacos les provocará daños); para tratar el déficit de atención, a los niños, principales protagonistas en esta historia de enfermedad y negocio, se les recetan estimulantes legales como Ritalina, Rubifen o Concerta, diferentes marcas con un mismo principio activo, metilfenidato. Drogas muy similares a la ilegal cocaína.

La medicalización del fracaso escolar es la búsqueda de una solución mágica y externa a un problema complejo escolar y social; la respuesta en forma de “píldora de la obediencia” es simple e ineficiente (Baudrillard, 2002; Pignarre, 2006). Es posible medicar y tratar psicológicamente al alumnado “conflictivo” para que se adapte a la norma (ver La rebeldía es la penúltima enfermedad inventada), pero con ello no se resuelven los problemas que generan la conflictividad sino que simplemente se acallan los indicadores de que algo va mal en la escuela (Korsunsky,2007).

(…) Las familias también experimentan un sentimiento de culpa de crianza ante la situación de conflicto en las aulas, y la medicalización de los problemas de sus hijos arroja una promesa de absolución en su entorno cultural (Singh, 2004).

Cual es el camino -y escribo camino- de la solución? Es importante que todos los actores del sistema educativo -las administraciones públicas las primeras- entiendan que el fracaso escolar es de su competencia y que corregir el mismo exige de la concurrencia de profesores, alumnos, familias, profesionales sanitarios, para ofrecer cambios y alternativas. Si “cada persona es un mundo” reforzar un sistema educativo que intenta fabricar clones y al que se “desvíe” lo medica es garantía de fracaso perenne. El tratamiento médico de este fracaso social, que estos dos profesionales califican de innecesario, es la mejor muestra de que es urgente enfocar el fondo de la cuestión.

SEMINARIO INTERNACIONAL DE ATENCIÓN AO ALUMNADO INMIGRANTE

Dende hoxe ata o sábado estase celebrando o Seminario Internacional de Atención ao Alumnado Inmigrante. Fai uns días chegou ao noso centro un neno de fala non hispana e a desesperación do profesorado ante a ensinanza da lectoescritura para que puidese acceder ao currículo foi evidente. Pero unha frase de Paulo Freire:
"Hai que aprender aos nenos/as a ler a realidade antes que a ler a palabra"
fíxome reflexionar sobre o grammocentrismo no que estamos inmersos no sistema educativo, de modo que concedemos un peso excesivo ao escrito, cando hai moitas cousas que se poden aprender e ensinar na escola.
Tamén vos deixo unha pregunta para a reflexión:

Quen fracasa cando hai fracaso escolar?

martes, 9 de noviembre de 2010

APRENDER AS CORES E OS TAMAÑOS


Quero amosarvos unha idea que me encantou da mestra de PT do cole para traballar as cores e os tamaños dunha forma dinámica e motivadora para os nenos e nenas. Grazas Ana pola túa implicación e ganas.
Para elaborar o material só precisades airon fix de diferentes cores. Unha vez recortadas as figuras e pegadas no chan podemos xogar co neno a saltar seguindo unha cor, saltar ao círculo da cor que lle indiquemos, etc Espero que vos guste a idea.

ACTIVIDADES PARA INTRODUCIR A LETRA "A" EN EDUCACIÓN INFANTIL

Teño a satisfacción de presentarvos un material moi útil e interesante para a estimulación da linguaxe en Educación Infantil elaborado pola mestra de AL que traballou no Departamento o pasado curso escolar. Gracias por compartilo Patricia.
LETRA a [Modo de ad

PROXECTO HOLA DO PORTAL DE EDUCASTUR

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Coñecer as diferentes profesións